">
تلویزیون چکاد

قلاب‌های امارت برای مشروعیت؛ طالبان از روسیه خواست تا آن‌ها را به رسمیت بشناسد

125

معاون سیاسی طالبان در دیدار با هیات نمایندگان جامعه مسلمان روسیه، از این کشور خواست تا طالبان را به عنوان حکومت افغانستان به رسمیت بشناسد.

دفتر مطبوعاتی ریاست‌الوزرای طالبان با انتشار خبرنامه‌ای گفته است، مولوی عبدالکبیر در این دیدار از نمایندگان جامعه مسلمانان روسیه درخواست کرده تا مسکو به روابط سفارتی اکتفا نکند و با کشورهای متحد خود طالبان را به رسمیت بشناسد.

طالبان در این اعلامیه مدعی شده‌اند که مولوی احمد مکمیدوویچ، مسوول بین‌المللی مساجد روسیه از حاکمیت طالبان بر افغانستان ابراز خرسندی کرده است.

افزون بر این آمده است که هدف سفر این هیات از مسکو به کابل، گسترش مناسبات میان افغانستان و روسیه است.

شایان ذکر است که در ترکیب این هیات گادجیوف محمد حاجی امروویچ، معاون کلتور اسلامی بین‌المللی روسیه و محمد بشیر مکمیدوویچ، امام عمومی انستیتوت اسلامی روسیه و معاون کلتور اسلامی بین‌المللی روسیه حضور داشتند.

براساس ادعای خبرنامه طالبان، فرستادگان روسیه از تامین امنیت سراسری و آبادی پس از ۴۰ سال جنگ در افغانستان ابراز خرسندی کرده‌اند.

در عین حال، معاون سیاسی طالبان گفته است که این گروه توقع دارد تا آمدن این هیات به افغانستان علاوه بر گسترش مناسبات، منجر به کسب مشروعیت طالبان در جهان شود.

این در حالی است که طالبان طی ۲۰ سال گذشته شدیدترین حملات را علیه دولت پیشین و نیروهای خارجی انجام دادند و در این مسیر، هزاران غیرنظامی به شمول زنان و کودکان را نیز قربانی آنچه که خود «جهاد» می‌نامند کرده‌اند و حال برای کسب مشروعیت به تمامی ابزار چنگ می‌اندازند.

بیشتر بخوانید:

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.