">
تلویزیون چکاد

طالبان از رهاسازی ۵۰۰ زندانی در پاکستان خبر داد

292

نمایندگی دیپلماتیک طالبان در پاکستان اعلام کرده است که در جریان سه ماه گذشته دستکم ۵۰۰ زندانی افغان از زندان‌های پاکستان رها شده‌اند.

در گزارش این نمایندگی آمده است که این تعداد زندانی از میان دستکم دو هزار و ۵۰۰ زندانی افغان از زندان‌های پاکستان رها شده‌اند.

در پیام توییتری این دفتر آمده است که به زودی زنان، کودکان، ریش سفیدان و بیمارانی که در زندان‌های پاکستان حضور دارند رها خواهند شد.

در پیام این نهاد تاکید شده است که نمایندگان دیپماتیک طالبان در پاکستان به گونه جدی پرونده‌های پناهجویان افغان در زندان‌های پاکستان را تعقیب خواهند کرد.

افزون بر این، در این پیام اذعان شده است که این نمایندگی با شماری از وکلای مدافع در تماس است تا به دادگاه‌های پاکستان مراجعه کنند و پرونده شهروندان افغان که در زندان‌های پاکستان بندی شده‌اند را بررسی و تعقیب کنند.

نمایندگان طالبان گفته‌اند، وزارت امور خارجه پاکستان و نمایندگان ویژه این کشور در امور افغانستان وعده داده‌اند که به زودی چالش‌های شهروندان افغانستان که در زندان‌های پاکستان بندی شده‌اند برطرف خواهد شد.

این در حالی است که در جریان چند ماه اخیر، پاکستان تعداد زیادی از شهروندان افغان را به اتهام حضور غیرقانونی در این کشور بازداشت کرده و به بندهای این کشور انتقال داده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.