">
تلویزیون چکاد

صندوق جمعیت سازمان ملل: طالبان نیمی از افغانستان را ندیده می‌گیرد

192

ناتالیا کانم، مدیر اجرایی صندوق جمعیت سازمان ملل متحد با انتشار بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن تصمیم طالبان مبنی بر توقف تحصیل زنان در دانشگاه‌ها گفت، این گروه نیمی از نفوس افغانستان را ندیده می‌گیرد.

خانم کانم تاکید ورزید که این اقدام طالبان باعث شده تا زنان و دختران افغانستان از آزادی، توانایی انتخاب و تصمیم‌گیری محروم شوند و خودمختاری و حقوق اساسی از آن‌ها سلب شود.

او در ادامه افزود، طالبان با محروم کردن زنان و دختران از حق تحصیل، سهم نیمی از مردم این کشور را در توسعه ملی، رشد اقتصادی و ثبات کشور از بین می‌برد.

مدیر اجرایی صندوق جمعیت سازمان ملل متحد زنان را کلید پاسخگویی موثر بشردوستانه معرفی کرده و گفته است که در هر ماه، ۲۴ هزار زن در افغاستان و در مناطق دشوار زایمان می‌کنند و نیاز به خدمات صحی دارند.

وی تصریح کرد، برای ارائه خدمات به این زنان، حضور کارمندان زن در موسسات وابسته به این صندوق در افغانستان حیاتی است و این اقدام طالبان می‌تواند چالش بسیاری را در این بخش ایجاد کند.

این در حالی است که وزارت اقتصاد طالبان با صدور فرمانی اعلام کرد، زنان از این پس اجازه حضور در موسسات و نهادهای غیردولتی داخلی و خارجی را ندارند و تا اطلاع ثانوی نباید کار کنند.

بیشتر بخوانید:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.