">
تلویزیون چکاد

سازمان ملل: بخشی از جمعیت آواره افغانستان زنان هستند

146

بخش زنان سازمان ملل متحد در تازه‌ترین اعلامیه خود هشدار داده است که زنان افغانستان بخش بزرگی از جمعیت آواره این کشور را تشکیل می‌دهند.

به گفته این نهاد حقوق بشری،‌ زنان این کشور در بخش‌های گوناگون از جمله خوراک و استفاده از حق ملکیت و درخواست برای کمک‌های قانونی ناتوان هستند.

این بخش از سازمان ملل همچنین تاکید ورزیده است که زنان افغانستان در مقایسه با دیگر گروه‌ها در این کشور عقب‌مانده‌تر هستند.

در اعلامیه این بخش آمده است که زنان و دختران به دلیل کمبود غذا در مقابل کارشیوه‌های مقابله منفی قرار می‌گیرند و مجبور به فروش دارایی‌های خود برای تامین مواد غذایی می‌شوند و در بدترین حالت، دختران خود را برای ازدواج به فروش می‌رسانند.

در عین حال، شماری از زنان بدون سرپرست در افغانستان می‌گویند که برای فراهم کردن وعده‌های غذایی ناگذیر هستند که دارایی‌های خود را بفروشند.

همزمان، فرح مصطفوی، مدافع حقوق زنان می‌گوید، در حال حاضر زنان افغانستان با بحران‌های اقتصادی و اشتغالی مواجه هستند و برای برطرف کردن این چالش نیاز به ایجاد سیستم‌هایی است که در آن‌ها مدیریت و نظارت به دست زنان باشد.

این در حالی است که پیشتر برنامه جهانی غذا نیز گفته بود که برای ۱۵ میلیون نفر در افغانستان از جمله زنان در فصل زمستان کمک‌رسانی ماهیانه انجام خواهد داد.

بیشتر بخوانید:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.