">
تلویزیون چکاد

سفیر ایران: اجماع منطقه‌ای برای افغانستانی بهتر ضروری است

261

حسن کاظمی قمی، نماینده ویژه ایران در امور افغانستان و سفیر این کشور در کابل، طی دیدار با سینیرلی اوغلو، فرستاده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد به افغانستان، خواستار گسترش همکاری‌های دوجانبه و حمایت سازمان ملل از ابتکارات منطقه‌ای در قبال بحران افغانستان شد.

آقای کاظمی قمی در این دیدار ضمن تأکید بر توسعه روابط دوجانبه ایران و سازمان ملل، حمایت این نهاد بین‌المللی از ابتکارات منطقه‌ای در قبال بحران افغانستان را خواستار شد.

وی با بیان اینکه همکاری و تعامل با طالبان در راستای مبارزه با دهشت‌افگنی و قاچاق مواد مخدر مورد اجماع کشورهای منطقه است، خواهان حمایت سازمان ملل از این رویکرد شد.

نماینده ویژه ایران همچنین با ارائه گزارشی از خدمات بشردوستانه و پذیرش پناهجویان افغان از سوی ایران، خواهان حمایت بیشتر سازمان ملل از اقدامات ایران در این زمینه شد.

این در حالی است که ایران بارها بر لزوم تشکیل دولت فراگیر و حکومت همه‌شمول در افغانستان برای حل بحران در این کشور تاکید ورزیده است.

دیدار آقایان کاظمی قمی و سینیرلی اوغلو نشان‌دهنده عزم مشترک ایران و سازمان ملل متحد برای همکاری در جهت حل بحران افغانستان و برقراری صلح و ثبات در این کشور است.

بیشتر بخوانید:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.