">
تلویزیون چکاد

سرنوشت نامشخص ده‌ها مامور استخباراتی همکار با فرانسه در افغانستان

153

رسانه‌های فرانسوی به تازگی گزارش داده‌اند، ده‌ها مامور استخباراتی افغان که در جریان سال‌های ۲۰۰۹ تا ۲۰۲۰ با دولت فرانسه همکاری می‌کردند به حال خود رها شده‌اند.

در گزارش رسانه‌ها آمده است، این افراد پس از سرنگونی کابل به دست طالبان یا در افغانستان مانده و به طور مخفیانه زندگی می‌کنند، یا به کشورهای همسایه از جمله ایران و پاکستان فرار کرده‌اند.

در گزارش رسانه‌ها آمده است که این افراد پیرامون گروه‌های دهشت‌افگن و نیز ارتباط شهروندان فرانسوی با این گروه‌ها اطلاعات جمع‌آوری می‌کردند و با دولت این کشور همکاری داشتند.

براساس تحقیات رادیو بین‌المللی فرانسه، روزنامه لوموند و لایت هاوس ریپورت، تعداد این افراد به ۶۰ الی ۹۰ نفر می‌رسد که جزو گروهی موسوم به لشکر ۹۱۵ شمشاد بودند که در آگوست ۲۰۲۱ در حدود ۳۰ نفر از این افراد به فرانسه منتقل شدند، شماری به ایران، پاکستان و هند فرار کرده‌اند و شماری نیز در افغانستان جا مانده‌اند.

یکی از این افراد با نام مستعار علی می‌گوید، پس از سرنگونی کابل به دست طالبان به یکی از ولایت‌ها فرار کرده و با ترس زندگی خود را می‌گذراند و با هربار خروج از خانه مجبور است تا صورت خود را بپوشاند.

بیشتر بخوانید:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.