">
تلویزیون چکاد

سازمان ملل هشدار داد: از هر پنج افغان دو نفر در معرض گرسنگی قرار دارند

209

سازمان غذا و کشاورزی ملل متحد (FAO) در گزارش اخیر خود هشدار داده است که به دلیل تغییرات ناگهانی اقلیمی و اقتصادی در افغانستان، دو نفر از هر پنج نفر در افغانستان از امنیت غذایی برخوردار نیستند.

طبق این گزارش، خشکسالی شدید و گسترده در کنار سرمای سخت زمستان باعث بروز بحران عمیقی در زندگی دهقانان و افزایش چشمگیر قیمت مواد غذایی شده است.

FAO تاکید کرده که با توجه به وابستگی ۸۰ فیصد خانواده‌های افغان به بخش کشاورزی برای تامین معاش، حمایت از قریه نشینان و تامین امنیت غذایی آن‌ها اهمیت زیادی یافته است.

این سازمان همچنین گفته است که برای ادامه کمک‌رسانی به هشت میلیون نیازمند در سال ۲۰۲۳، مبلغ ۲۵۲ میلیون دالر بودجه نیاز دارد.

این در حالی است که بسیاری از سازمان‌های بین‌المللی و نهادهای امدادرسان به دلیل کاهش شدید کمک‌های مالی جامعه جهانی، وادار به قطع یا کاهش برنامه‌های خود در افغانستان شده‌اند که این موضوع زندگی میلیون‌ها نفر از مردم نیازمند این کشور را تهدید می‌کند.

بر اساس گزارش‌ها، تاکنون تنها ۹ فیصد از بودجه ۴.۶ میلیارد دالری درخواستی سازمان‌های بین‌المللی برای کمک‌رسانی در سال جاری تامین شده است.

بیشتر بخوانید:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.