">
تلویزیون چکاد

سازمان ملل از سرگیری فعالیت بدون حضور زنان در افغانستان را رد کرد

123

سخنگوی سازمان ملل به تازگی گفته است، از سرگیری فعالیت‌های این سازمان و نهادهای وابسته به آن بدون حضور زنان در افغانستان نادرست است.

اظهارات استفان دوجاریک پس از بیان می‌شود که نشریه فارن پالیسی پیشتر گزارش داده بود، برنامه جهانی خوراک فعالیت خود را با پیروی از دستورات طالبان در افغانستان از سر گرفته است.

او در ادامه تاکید ورزید که مارتین گریفیتس، معاون دبیرکل سازمان ملل به صراحت گفته است که از سرگیری فعالیت‌های این سازمان بدون حضور زنان در افغانستان ناممکن است.

برنامه جهانی خوراک نیز در گزارشی تاکید ورزیده است که دستورات اخیر طالبان در محدودسازی فعالیت زنان در نهادهای غیردولتی روی این برنامه تاثیرات منفی داشته است.

در گزارش این برنامه اذعان شده است که به دلیل محدودیت‌های طالبان بر زنان، ۱۹ شریک این برنامه فعالیت خود را متوقف کرده‌اند.

در همین حال، شماری از پایتخت‌نشینان می‌گویند که افغانستان در حال حاضر بیشتر از هر زمان دیگری به کمک‌های بشردوستانه نیاز دارد.

این در حالی است که پیشتر، اداره هماهنگی کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل هشدار داده بود که دستکم ۱۷ میلیون نفر در افغانستان با گرسنگی شدید مواجه هستند.

بیشتر بخوانید:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.