">
تلویزیون چکاد

رییس جمهور فراری افغانستان:‌ طالبان مردم را گروگان گرفته‌اند

254

اشرف غنی، رییس جمهور پیشین و فراری افغانستان در واکنس به تصمیم طالبان مبنی بر ممنوعیت تحصیل زنان و دختران در دانشگاه‌های کشور گفت، این گروه افغانستان را اشغال کرده و مردم را به گروگان گرفته است.

آقای غنی در توییتر و فیسبوک خود گفته است، چالش امروزی آموزش و کار در افغانستان برای تمام زنان و دختران بسیار جدی است و نشان دهنده آپارتاید جنسیتی در قرن ۲۱ است.

وی در ادامه بدون اینکه خود را مسوول حاکمیت طالبان در افغانستان بداند افزود، بار مسوولیت این اقدام رهبری طالبان بر دوش افراد، عناصر و نهادهایی است که به شکل سازمان یافته تلاش کردند تا چهره سفیدی از طالبان به نمایش بگذارند و مدعی بودند که این گروه تغییر کرده و درک بهتری یافته است.

او در بخشی از اظهارات خود افزود، طالبان صلاحیتی برای تغییر نصاب تعلیمی افغانستان ندارند و در حال تبدیل نصاب تعلیمی امام ابوحنیفه به نصاب حقانیه هستند.

وی در ادامه به اعتراضات دانشجویان علیه این تصمیم طالبان اشاره کرده و تصریح کرد که از دختران و پسرانی که امروز در قندهار، ننگرهار و دیگر ولایت‌ها با وجود وحشت فروانی که بر افغانستان حاکم است اعتراض کردند ستایش و قدردانی می‌کند.

این در حالی است که مولا ندیم، سرپرست وزارت تحصیلات عالی طالبان مکتوبی به دانشگاه‌ها خصوصی و دولتی ارسال کرده و بدون وضاحت گفته است که تحصیل دختران در دانشگاه تا اطلاع بعدی ممنوع است.

بیشتر بخوانید:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.