">
تلویزیون چکاد

رکود چشمگیر کاروبار زیورات زنان در بامیان زیر چتر حکومت افراطی طالبان

137

شماری از زنان تجارت‌پیشه در ولایت بامیان می‌گویند، با روی کار آمدن طالبان وضعیت اقتصادی بسیاری از مردم وخیم شده و مردم توانایی خرید کالاهای غیراساسی را ندارند.

بسیاری از زنان تجارت‌پیشه می‌گویند، مشتریان آن‌ها بانوان جهانگرد و بانوان بامیانی بوده‌اند، اما با وضع محدودیت‌های متعدد از طالبان بر آموزش، کار و آزادی زنان بسیاری از مشتریان خود را از دست داده‌اند و در وضعیت خوبی نیستند.

به گفته زنان تجارت پیشه، تا پیش از روی کار آمدن طالبان در افغانستان، نمایشگاه‌های متعدد داخلی و خارجی برای رشد زیورات تولیدی و صنایع دستی زنان در بامیان برگزار می‌شد، اما با روی کار آمدن این گروه خبری از نمایشگاه و فروش نیست.

فعالان بازار صنایع دستی نیز نسبت به اقتصاد زیر حاکمیت طالبان شکایت دارند و می‌گویند، وضعیت خرید و فروش به صفر رسیده، مردم گشت و گذار نمی‌کنند و رفت و آمدی ندارند، در نتیجه جنسی خرید و فروش نمی‌شود و همه به دنبال خرید نان برای غذا هستند.

این در حالی است که طالبان نسبت به وضعیت موجود پاسخ قانع‌کننده‌ای نمی‌دهند و هرگونه انتقاد نسبت به عملکرد این گروه را مداخله در امور جاری داخله افغان‌ها معرفی می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.