">
تلویزیون چکاد

روزهای سخت موسیقی؛ هنرمندان موسیقی افغان زیر حاکمیت طالبان نابود می‌شوند

163

شماری از هنرمندان افغان می‌گویند، از زمانی که طالبان کنترل افغانستان را برعهده گرفته‌اند، وادار شده‌اند تا کشور را ترک کنند و اکنون در کشورهای همسایه در بی‌سرنوشتی قرار دارند.

ویان هنرجو، آوازخوان افغان که از یک سال پیش به این سو در پاکستان زندگی می‌کند می‌گوید، به هنر نهادی مراجعه کرده اما هیچ نهادی به چالش‌های هنرمندان تبعیدی توجهی نمی‌کند.

گودر زازی، دیگر آوارخوان افغان نیز چالش‌های موسیقی‌دانان پس از تسلط طالبان بر افغانستان را تایید کرده و می‌گوید، بسیاری از هنرمندانی که در کشورهای همسایه زندگی می‌کنند از وضعیت بسیار بدی برخوردار هستند.

او می‌گوید، بسیاری از هنرمندان هنوز هم در افغانستان هستند و گیر مانده‌اند و به همین دلیل آن‌ها نمی‌توانند کار خود را ادامه بدهند.

در عین حال، شبکه تحلیل‌گران افغانستان نیز تایید کرده است که فاجعه بزرگی بر سر هنرمندان و بخش موسیقی افغانستان با روی کار آمدن طالبان آمده است و در سطوح بین‌المللی هیچ توجهی به این وضعیت اسفناک نمی‌شود.

در گزارش این شبکه آمده است که با روی کار آمدن طالبان در افغانستان، موسیقی‌دانان دیگر جایی در این کشور ندارند و حمایت اقتصادی از آن‌ها نیز صورت نمی‌گیرد، به همین دلیل بسیاری از آن‌ها کشور را ترک کرده‌اند و کسانی که باقی مانده‌اند هیچ راهی برای امرار معاش ندارند.

این در حالی است که طالبان در اولین روزهای حضور در کابل، با صدور فرمانی تمامی نهادهای مرتبط با موسیقی در افغانستان را مسدود ساخته و موسیقی را در کشور حرام اعلام کردند.

بیشتر بخوانید:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.