">
تلویزیون چکاد

رهبر جبهه مقاومت ملی جنگ را تنها راه در برابر طالبان دانست

133

احمد مسعود، رهبر جبهه مقاومت ملی افغانستان اعلام کرد، تا زمانیکه طالبان به «ظلم، جبر، استبداد و جهل» ادامه بدهد، گزینه نظامی تنها راه‌حلی است که در برابر این گروه می‌توان داشت.

او در مصاحبه اختصاصی با صدای آمریکا گفت، اگر طالبان هر زمانی برای پذیرش راه معقول و منطقی آماده شود، این جبهه آماده مذاکره و گفتگو است.

آقای مسعود در ادامه تاکید ورزید که در حال حاضر گسترش جغرافیا در راهبرد این جبهه نیست و گفت، این جبهه توان بازپس‌گیری مناطق، ولسوالی‌ها و حتی ولایت‌ها را دارد، اما در حال حاضر توان نگهداری آن‌ها را نخواهد داشت.

وی در ادامه افزود، این جبهه در حال حاضر روی افزایش ظرفیت و حمایت از مقاومت کار می‌کند و در عین حال، تلاش خود را برای رسیده به یک راه‌حل سیاسی متوقف نخواهد کرد.

این در حالی است که آقای مسعود در نشست امنیتی هرات در تاجیکستان گفته بود که برای رسیدن به راه‌حل سیاسی از هیچ تلاشی دریغ نکرده، اما تنها ناامیدی نصیب او شده چرا که طالبان به هیچ عنوان آماده صلح نیستند.

وی در انتهای اظهارات خود افزود، جبهه مقاومت دریافته که طالبان هیچ تغییری در مقایسه با گذشته ندارد و همچنان روی سیاست تک‌روی، تحجر و سیاست استبدادی خود تاکید دارد.

بیشتر بخوانید:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.