">
تلویزیون چکاد

در نشست شانگهای مطرح شد؛ بدون تشکیل حکومت فراگیر کسب مشروعیت طالبان ممکن نیست

145

در پایان نشست دو روزه سازمان همکاری‌های شانگهای، جی شنکر، وزیر امور خارجه هند گفت، ایجاد حکومت فراگیر، مبارزه با هراس‌افگنی و احترام به حقوق زنان و دختران در افغانستان از اولویت‌های کاری این سازمان است.

وزیر خارجه هند که در نشست پایانی سازمان همکاری‌های شانگهای در ایالت گوای این کشور سخنرانی می‌کرد تاکید ورزید، این سازمان برای رفاه پایدار شهروندان افغانستان است.

آقای شنکر افزود، وضعیت افغانستان در محور توجهات قرار دارد و تلاش‌های این سازمان برای رفاه پایدار مردم افغانستان ادامه خواهد داشت.

او در ادامه افزود، اولویت اصلی سازمان همکاری‌های شانگهای بر ارائه کمک‌های بشردوستانه به مردم افغانستان، ایجاد دولت فراگیر، مبارزه با هراس‌افگنی، جلوگیری از قاچاق مواد مخدر و رعایت حقوق زنان، کودکان و اقلیت‌ها است.

بلاول بوتو زرداری، وزیر امور خارجه پاکستان نیز در این نشست گفت، افغانستان باثبات و صلح‌آمیز نه تنها کلید یکپارچگی منطقه‌ای و همکاری اقتصادی است، بلکه کلید صلح و ثبات جهانی نیز خواهد بود.

این در حالی است که رییس دفتر سیاسی طالبان در قطر می‌گوید، هر نشستی که پیرامون وضعیت افغانستان برگزار می‌شود، باید بر رفع بحران در این کشور و به رسمیت شناختن طالبان تمرکز داشته باشد.

بیشتر بخوانید:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.