">
تلویزیون چکاد

تجلیل طالبان از خروج آمریکا در بزرگ‌ترین پایگاه نظامی پیشین ایالات متحده

192

همزمان با سالروز خروج آخرین سرباز آمریکایی از افغانستان، طالبان با برگزاری مراسمی در پایگاه بگرام از این روز تجلیل به عمل آوردند.

محمد حسن آخند، رییس الوزرای طالبان در این مراسم گفت، فشارها و تحریم‌های جهانی علیه این گروه نتیجه‌ای نخواهد داشت و باید با طالبان تفاهم صورت بگیرد.

اقای آخند تاکید ورزید، با قدرت گرفتن طالبان، عملیات‌های شبانه آمریکایی‌ها در افغانستان تمام شده و در سراسر کشور امنیت تامین شده است.

رییس الوزرای طالبان بدون اشاره به حملات انتحاری این گروه در بیست سال گذشته، پیروزی این گروه را به همه کسانی که بدن و اعضای بدن خود را در این راه داده‌اند تبریک گفت.

خبرگزاری باختر، تحت کنترل طالبان گزارش داده است که در مراسم تجلیل از سالروز خروج آمریکا از افغانستان، نمایندگانی از پاکستان، چین، روسیه و ترکیه نیز حضور داشتند.

این خبرگزاری همچنین گفته است که طالبان در بسیاری از ولایت‌های افغانستان با برگزاری مراسم‌های مختلف، سالروز خروج آمریکا از افغانستان را تجلیل کرده‌اند.

فرودگاه بگرام بزرگ‌ترین پایگاه نظامی ایالات متحده در جریان ۲۰ سال گذشته بود که علاوه بر عملیات‌های داخل افغانستان، عملیات‌های خارج از افغانستان در منطقه خاورمیانه نیز از آنجا رهبری می‌شد.

بیشتر بخوانید:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.