">
تلویزیون چکاد

با ممنوعیت تحصیل دختران، ۳۵ دانشگاه در آستانه ورشکستگی قرار دارند

163

اتحادیه دانشگاه‌ها و موسسات تحصیلات عالی خصوصی اعلام کرده است که با تعلیق تحصیل دختران در دانشگاه‌های افغانستان، دستکم ۳۵ دانشگاه خصوصی با خطر ورشکستگی مواجه شده‌اند.

این اتحادیه هشدار داه است که اگر دانشجویان دختر اجازه تحصیل نداشته باشند، بسیاری از دانشگاه‌ها و موسسات خصوصی تحصیلات عالی ورشکست خواهند شد.

محمد کریم ناصری، مسوول بخش رسانه‌های اتحادیه دانشگاه‌ها و موسسات تحصیلات عالی خصوصی تاکید ورزید که بین ۳۰ تا ۳۵ فیصد از دانشجویان در این دانشگاه‌ها دختران بودند.

مسوولان دانشگاه‌های خصوصی همچنین تصریح کرده‌اند که در صورت ادامه تعلیق تحصیل دختران در دانشگاه‌ها، بسیاری از موسسات و نهادهای تحصیلات عالی بسته خواهند شد.

همزمان، عنایت‌الله خلیل هدف، معاون علمی دانشگاه دعوت می‌گوید، دانشگاه‌ها به روی دختران بسته شده‌اند اما امیدوار هستند که بسته شدن دانشگاه‌ها به صورت موقت بوده باشد و هرچه زودتر دختران بتوانند تحصیلات خود را ادامه بدهند.

شایان ذکر است، وزارت تحصیلات عالی طالبان اعلام کرده است که به زودی چالش‌ها بر سر راه تحصیل دختران در دانشگاه‌های کشور برداشته می‌شود و دانشگاه‌ها با شرایط آسان‌تری می‌توانند خدمات آموزشی خود را ارائه کنند.

این در حالی است که بر اساس آمار، نزدیک به ۱۴۰ دانشگاه و موسسه تحصیلی خصوصی در کشور فعالیت دارد و بیشتر از ۲۰۰ هزار دانشجو سرگرم تحصیل هستند.

بیشتر بخوانید:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.