">
تلویزیون چکاد

ممنوعیت تحصیل دختران در دانشگاه‌ها محور گفتگوی دیپلمات ایرانی با سرپرست سفارت افغانستان

122

رسول موسوی، دستیار وزارت خارجه ایران در دیدار با قیوم سلیمانی، سرپرست سفارت افغانستان در تهران پیرامون ممنوعیت تحصیل زنان و دختران در دانشگاه‌های افغانستان گفتگو کرد.

آقای موسوی در این دیدار آمادگی دولت ایران را برای مساعدت در زمینه حل چالش ادامه تحصیل زنان و دختران در دانشگاه‌های افغانستان اعلام کرد.

این دیدار در حالی انجام شده که دو روز پس از منع تحصیل دختران در دانشگاه‌های افغانستان از سوی طالبان، ایران واکنش متعادلی نشان داد و این عمل را محکوم نکرد.

ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت خارجه ایران در واکنش به این حکم طالبان گفته بود، تهران امید دارد تا طالبان به سرعت موانع در برابر تحصیل دختران در افغانستان را از میان بردارند.

شایان ذکر است، آقای موسوی در جریان دیدار با سرپرست سفارت افغانستان در تهران، موضع دولت ایران را در قبال این تصمیم طالبان تشریح کرده است.

این در حالی است که به دنبال ممنوعیت حضور زنان و دختران در دانشگاه‌های افغانستان، موجی از خشم جهانی علیه طالبان به راه افتاده و در بسیاری از کشورهای جهان به شمول کشورهای اروپایی، آمریکا و کانادا، کشورهای اسلامی، نهادهای اسلامی و شخصیت‌های دینی نیز این اقدام طالبان را محکوم کرده‌اند.

بیشتر بخوانید:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.