">
تلویزیون چکاد

اولین بسته بانک‌نوت‌های تازه چاپ وارد افغانستان شد

140

بانک مرکزی افغانستان تحت کنترل طالبان اعلام کرده است که اولین محموله بانکنوت‌های تازه‌چاپ وارد این کشور شده است.

منابع پیرامون ارزش مالی این محموله جزئیاتی ارائه نکرده‌اند اما گفته‌اند که امروز، پنجشنبه نیز یک محموله دیگر به افغانستان انتقال داده می‌شود.

این در حالی است که اتحادیه صرافان سرای شهزاده کابل می‌گویند، پول‌های تازه چاپ باعث کاهش ارزش افغانی در برابر اسعار خارجی نخواهد شد.

عبدالرحمان زیرک، سخنگوی اتحادیه صرافان سرای شهزاده می‌گوید، شهروندان افغان نگران کاهش ارزش افغانی در نتیجه چاپ پول تازه نشوند، چرا که بانک مرکزی طالبان حاکم است و هر هفته مقادیر زیادی دالر را در مارکت لیلام می‌کند.

در عین حال، شماری از ساکنان کابل نسبت به ورود پول‌های تازه‌چاپ به داخل کشور ابراز خرسندی کرده و می‌گویند، وجود پول‌های تازه‌چاپ در کشور ضروری است، چرا که پول‌های کهنه و فرسوده چالش‌های بسیاری به وجود آورده است.

همزمان، معین مسلکی وزارت اقتصاد طالبان نیز گفته است که پول‌های تازه چاپ شده نوعی ضمانت بین‌المللی هستند و اعتبار بانک مرکزی کشور را ارتقا می‌دهند و به رونق اقتصادی نیز کمک خواهند کرد.

این در حالی است که ماه گذشته بانک مرکزی طالبان از چاپ ۳۸۰ میلیون بانک‌نوت جدید خبر داد و گفت که ارزش پول‌های چاپ شده به ده میلیارد افغانی می‌رسد

بیشتر بخوانید:

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.