">
تلویزیون چکاد

درخواست شاه محمد محرابی برای دسترسی مشروط بانک مرکزی به ذخایر ارزی افغانستان

207

شاه محمد محرابی، عضو هیات ناظر بر صندوق امانی ذخایر ارزی افغانستان در سوییس می‌گوید، بانک مرکزی افغانستان باید به ذخایر ارزی دسترسی مشروط داشته باشد.

آقای محرابی در تازه‌ترین اظهارات پس از تقرر به عنوان عضو ناظر بر این صندوق امانی تاکید ورزیده است که افغانستان باید بتواند از این دارایی خود برای علکردهای بانکی و کاهش تورم استفاده کند.

وی در ادامه افزود، باید ماهیانه ۱۵۰ میلیون دالر از دارایی‌هایی افغانستان برای حفظ ارزش پول افغانی و ثبات آن در برابر دالر آمریکا به کشور تزریق شود.

او همچنین افزود، استفاده از این پول در بانک مرکزی افغانستان که در کنترل طالبان قرار دارد باید تنها برای دفاع از ارزش پول افغانی باشد و به طور مستقل روی مصرف آن نظارت و حسابرسی داشت.

به باور آقای محرابی، این پول باید مورد استفاده قرار بگیرد تا افغان‌ها بتوانند قدرت خرید و قدرت پول را افزایش دهند و بخش زیادی از نیازمندی‌های کشور را برطرف سازند.

این عضو صندوق امانی خاطرنشان ساخت که ۳.۵ میلیارد دالر از سرمایه مردم افغانستان کنار گذاشته شده و باید به شکل دارایی از آن محافظت کرد و به همین دلیل این صندوق امانی به شکل مستقل ایجاد شده است.

بانک تسویه حساب‌های بین‌المللی یک موسسه مالی بین‌المللی متعلق به بانک‌های مرکزی است که همکاری‌های پولی و مالی را تقویت می‌کند و به عنوان بانکی برای بانک‌های مرکزی عمل می‌کند.

بیشتر بخوانید:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.