">
تلویزیون چکاد

افغانستان در فهرست بدترین کشورهای جهان برای کودکان

244

سازمان حقوق کودکان در تازه‌ترین گزارش خود اعلام کرده است که افغانستان در کنار سیرالئون، بدترین کشورهای جهان برای کودکان هستند.

براساس نتایج تحقیقات این سازمان حقوق بشری، ایسلند، ‌سوئد و فنلاند به عنوان بهترین کشورهای جهان برای کودکان ارزیابی شده‌اند.

در گزارش این سازمان تاکید شده است که در جریان چهار سال گذشته، نزدیک به ۹ میلیون کودک به کودکان کار در جهان اضافه شده است و اکنون تعداد کودکان کار در مجموع به ۱۶۰ میلیون کودک رسیده است.

به گفته مسوولان سازمان حقوق کودکان، تغییرات اقلیمی و تهدیدات ناشی از افزایش گرما از دیگر عواملی هستند که کودکان را تحت تاثیر قرار می‌دهند.

این سازمان همچنین خاطر نشان ساخته است که بیشتر از یک سوم کودکان در جهان که به ۸۲۰ میلیون کودک می‌رسد در معرض تهدیدات امواج گرمایی قرار دارند.

مارک دولارت، بنیانگذار و رییس سازمان حقوق کودکان می‌گوید، در جریان یک دهه گذشته هیچ پیشرفتی در استندردهای زندگی کودکان روی نداده است.

شایان ذکر است، در این تحقیقات امکانات موجود برای رشد سالم کودکان، تاثیرات محیطی و عوامل مختلف دیگر در بیشر از  ۱۸۵ کشور دنیا برای بررسی وضعیت کودکان ارزیابی شده و گزارش آن امروز، چهارشنبه منتشر شده است.

بیشتر بخوانید:

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.