">
تلویزیون چکاد

استانکزی: پاکستان حریم هوایی خود را به آمریکا فروخته است

167

شیر عباس استانکزی، از اعضای ارشد طالبان و معین سیاسی وزارت امور خارجه این گروه می‌گوید، پاکستان حریم هوایی خود را در اختیار آمریکا قرار داده است.

آقای استانکزی تاکید ورزیده است که آمریکا با پرداخت میلیون‌ها دالر توانسته حریم هوایی پاکستان را خریداری کند و از آن برای عملیات‌های خود علیه افغانستان استفاده کند.

وی در ادامه اذعان کرد، ویدیوهایی در اختیار او قرار گرفته که ثابت می‌کند پاکستان چگونه حریم هوایی خود را در اختیار نیروهای آمریکایی قرار داده است.

این عضو ارشد طالبان از پاکستان درخواست کرد تا برای دریافت وام و برطرف کردن چالش‌های اقتصادی خود از افغانستان استفاده نکند.

گفته‌های آقای استانکزی در حالی بیان می‌شود که پیش از این، ملایعقوب مجاهد، وزیر دفاع طالبان نیز گفته بود که هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی از طریق خاک پاکستان وارد افغانستان می‌شوند و در آن عملیات می‌کنند.

در عین حال، شهباز شریف، نخست وزیر پاکستان نیز در سخنرانی مجمع عمومی سازمان ملل گفت که افغانستان به پناهگاه امنی برای دهشت‌افگنان بین‌المللی تبدیل شده و نسبت به قدرت‌گیری گروه‌های دهشت‌افگنی در این کشور هشدار داد که با واکنش مقامات طالبان مواجه شد.

بیشتر بخوانید:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.