">
تلویزیون چکاد

از سرگیری برنامه‌های رادیو «صدای بانوان» زیر سایه فقر اقتصادی

150

همزمان با آغاز مجدد برنامه‌های رادیو «صدای بانوان» در ولایت بدخشان، مسوولان این رادیو می‌گویند که با چالش مالی مواجه هستند.

ناجیه سروش، مسوول این رادیو می‌گوید، در جریان یک هفته گذشته که طالبان نشرات این رادیو را متوقف کرده‌اند، آن‌ها قراردادهای خود را از دست داده‌اند و کارمندان آن‌ها نیز روز به روز کمتر می‌شوند، چرا که هیچ حمایت مالی ندارند.

در عین حال، معزالدین احمدی، رییس اداره اطلاعات و فرهنگ طالبان در بدخشان می‌گوید، این رادیو متعدد شده تا با رعایت سیاست طالبان و عدم پخش موسیقی فعالیت خود را ادامه بدهد.

رادیو صدای بانوان تنها هشت کارمند دارد که شش نفر از آن‌ها زنان هستند و طالبان یک هفته پیش به بهانه پخش موسیقی دفتر آن‌ها را مسدود ساختند.

مسدود شدن دفتر پخش این رادیو از سوی طالبان موجی از انتقادات داخلی و خارجی را به همراه داشت، از جمله سازمان عفو بین‌المللی این اقدام را ظلم سیستماتیک این گروه بر زنان و دختران دانست.

همزمان با رادیو صدای بانوان، مرکز خبرنگاران افغانستان نیز می‌گوید که در کنار چالش‌های امنیتی، بسیاری از رسانه‌ها در افغانستان از چالش‌های اقتصادی نیز رنج می‌رند و تا اکنون نزدیک به ۶۰ فیصد از رسانه‌های این کشور از فعالیت بازمانده‌اند.

بیشتر بخوانید:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.