">
تلویزیون چکاد

آمریکا از احتمال کاهش کمک‌های بشردوستانه به افغانستان خبر داد

163

توماس وست، نماینده ویژه آمریکا در امور افغانستان اعلام کرده است که احتمال می‌رود کمک‌های بشردوستانه به افغانستان در جریان سال آینده کاهش چشمگیری داشته باشد.

آقای وست گفت، مجموع کمک‌های انجام شده جامعه جهانی در جریان ۱۸ ماه گذشته به افغانستان زیر تسلط طالبان به ۲.۸میلیارد دالر رسیده که از این بین ۱.۸ میلیارد آن به صورت نقدی بوده است.

وی در ادامه افزود، سطح تعهد کشورها به دلیل محدودیت‌های طالبان بر مردم افغانستان به ویژه زنان و همچنین نگاه ویژه اروپا به اوکراین با کاهش احتمالی مواجه خواهد بود.

آقای وست پیشتر نیز گفته بود که آمریکا ۱.۱ میلیارد دالر از طریق سازمان ملل و سازمان‌های غیردولتی به افغانستان کمک کرده است.

وی با اشاره به اینکه کمک‌های میلیاردی دیگر برای مردم افغانستان در راه است تاکید ورزید، محیط عملیاتی برای تحویل این کمک‌ها به مردم افغانستان روی سطح کمک‌ها در سال آینده تاثیر خواهد داشت.

این اظهارات در حالی بیان می‌شود که طالبان در جریان ۱۸ ماه گذشته حضور دختران در مکاتب را ممنوع کرده، تحصیل در دانشگاه‌ها را برای این قشر غیرمجاز خوانده و اجازه کار کردن زنان در موسسات غیردولتی به شمول موسسات امدادی و کمک‌رسان را لغو کرده است.

بیشتر بخوانید:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.