">
تلویزیون چکاد

هشدارهای رهبران جهانی در نشست عمومی سازمان ملل پیرامون افغانستان

160

جو بایدن، رییس جمهور آمریکا در هفتادوهفتمین نشست عمومی سازمان ملل به موضوع افغانستان پرداخت و نسبت به حضور طالبان در عرصه قدرت هشدار داد.

آقای بایدن گفت، طالبان حقوق زنان و کودکان را نادیده گرفته‌اند و مردم این کشور با دست خالی در برابرا این گروه مقاومت می‌کنند.

وی در ادامه تاکید ورزید که طالبان باید به حقوق زنان و دختران افغانستان احترام بگذارد و همه مردم در این کشور از حقوق برابر و مساوی با هم برخوردار باشند.

رییس جمهور آمریکا در ادامه به حمایت از زنان ایران در اعتراضات ضد حکومتی نیز پرداخت و خاطرنشان ساخت که آمریکا همواره از حقوق بشر حمایت می‌کند.

امانوئل مکرون، رییس جمهور فرانسه نیز در سخنرانی خود نسبت به قحطی و گرسنگی در جهان هشدار داد و افغانستان را در معرض فاجعه انسانی معرفی کرد.

آقای مکرون گفت، امنیت غذایی در سطح بین‌المللی به خطر افتاده و کشوری مانند افغانستان با شدیدترین و جدی‌ترین بحران بشری روبه‌رو شده است.

وی در ادامه به دهشت‌افگنی بین‌المللی پرداخت و افزود، جهان هنوز نتوانسته برای نابودی پدیده دهشت‌افگنی بین‌المللی به اجماع برسد و اقدام موفقی داشته باشند.

او خطرات دهشت‌افگنی در آفریقا و خاورمیانه را جدی خوانده و خواستار بررسی فوری این معضل جهانی شد.

هفتادوهفتمین نشست عمومی سازمان ملل روز گذشته در مقر این سازمان در نیویورک برگزار شد و رهبران جهان در آن سخنرانی کردند. گفتنی است از طرف طالبان هیچ شخصی در این نشست اجازه حضور نیافته بود.

بیشتر بخوانید:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.