">
تلویزیون چکاد

معاون دبیرکل سازمان ملل در افغانستان:‌ طالبان آینده زنان را زندان و محرومیت می‌داند

189

آمنه محمد، معاون دبیرکل سازمان ملل متحد که به افغانستان سفر کرده می‌گوید، طالبان این کشور را به زندانی برای زنان تبدیل کرده که در آن محرومیت گسترده‌ای بر این قشر حاکم شده است.

خانم محمد از طالبان خواست تا به زندانی کردن زنان در خانه‌هایشان، محرومیت آن‌ها از اجتماع و نقض همه‌جانبه حقوق این قشر پایان دهد.

وی در ادامه افزود، محدودیت‌های طالبان آینده‌ای را برای زنان و دختران افغانستان رقم می‌زند که آن‌ها در خانه‌های خود زندانی شوند، از حقوق خود محروم باشند و جامعه از خدمات آن‌ها بی‌بهره بماند.

خانم محمد در حالی در راس یک هیات عالی‌رتبه سازمان ملل وارد افغانستان شده که طالبان زنان و دختران افغان را از تحصیل در دانشگاه‌ها و لیسه‌ها به صورت کامل و بدون تاریخ دقیق محروم کرده‌اند.

در عین حال، معاون والی طالبان در قندهار نیز در دیدار با خانم محمد همانند دیگر مقام‌های این گروه بر لزوم ارتباط قوی جامعه جهانی با طالبان، رفع تحریم‌ها بر سفر رهبران این گروه و واگذاری کرسی افغانستان در سازمان ملل به نماینده آن‌ها تاکید کرده است.

این در حالی است که رییس شورای پناهندگان نروژ نیز که پیشتر به افغانستان سفر کرده بود، تعامل جامعه جهانی با رهبران قندهاری طالبان را مهم دانسته بود، چرا که به نقل از او، مقامات کابل گفته‌اند دستورات منع حقوق زنان از سمت قندهار صادر می‌شود.

بیشتر بخوانید:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.