">
تلویزیون چکاد

فقر و چالش‌های اقتصادی میلیون‌ها کودک افغان را با مرگ مواجه کرده است

169

همزمان با افزایش تعداد کودکان مبتلا به سوء تغذیه، گزارش‌ها حاکی از آن است که تنها در ولایت غور بیشتر از ۶۰۰ کودک در شفاخانه‌های فیروزکوه بستری شده‌اند.

سرپرستان این کودکان می‌گویند که به دلیل فقر و چالش‌های اقتصادی نمی‌توانند برای کودکان خود غذای کافی فراهم کنند و به همین دلیل آن‌ها به شدت با سوء تغذیه مواجه شده‌اند.

همزمان، داکتران در شفاخانه غور می‌گویند که تعداد واقعات سوء تغذیه در این شفاخانه در هر ماه افزایش می‌یابد و تعداد بیماران از ظرفیت شفاخانه‌ها بیشتر است.

سازمان صحی جهانی نیز روز گذشته گفت، تعداد کودکان مبتلا به سوء تغذیه شدید در افغانستان در سال ۲۰۲۳ به ۸۷۵ هزار نفر خواهد رسید که از این جمله ۲۵ هزار نفر با چالش‌های صحی مواجه خواهند شد.

بخش افغانستان این سازمان نوشته است، در سال جاری بیشتر از ۲.۳ میلیون کودک از سوء تغذیه متوسط رنج می‌برند و بیشتر از ۸۴۰ هزار مادر باردار یا شیرده نیز با این چالش مواجه هستند.

این در حالی است که طالبان پس از گرفتن قدرت در افغانستان اعلام کردند که دین را به هر چیز دیگری در این کشور ترجیح می‌دهند و فقر و بیکاری در تمام کشور از جمله کابل گسترش یافته است.

بیشتر بخوانید:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.