">
تلویزیون چکاد

سریال تیراندازی طالبان در تظاهرات؛ واکنش سازمان ملل به خشونت علیه زنان معترض

170

نمایندگی سازمان ملل متحد در افغانستان یا یوناما در واکنش به اقدام خشونت‌آمیز طالبان در متفرق کردن تظاهرات مسالمت‌آمیز، از این گروه خواست تا استفاده از جنگ‌افزار را در تظاهرات متوقف کند.

این سازمان با انتشار ویدیویی در توییتر تاکید ورزیده است که طالبان با تیراندازی هوایی، تظاهرات مسالمت‌آمیز زنان در کابل را متفرق کرده‌اند.

در عین حال، ویدیوهای دیگری نیز در شبکه‌های اجتماعی دست به دست شده که نشان می‌دهد نیروهای طالبان با خشونت فیزیکی تلاش کرده‌اند تا زنان را از تظاهرات بازدارند و آن‌ها را متفرق کنند.

این در حالی است که روز گذشته زنان معترض راهپیمایی اعتراضی خود را از منطقه پل سوخته به سمت دشت برچی کابل آغاز کردند و شعارهایی علیه نسل کشی قوم هزاره و خاموشی جامعه جهانی و طالبان در برابر آن سر دادند.

در عین حال، شماری از دانشجویان دختر دانشگله تعلیم و تربیه کابل نیز روز گذشته دست به تظاهرات زده و خواستار توقف نسل‌کشی هزاره‌ها در افغانستان شدند.

با این وجود، نیروهای طالبان در تمامی تظاهرات مسالمت‌آمیز از خشونت فیزیکی استفاده می‌کنند و ضمن لت و کوب زنان و دختران، از تیراندازی هوایی برای ایجاد رعب و وحشت و متفرق کردن آن‌ها کار می‌گیرند.

بیشتر بخوانید:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.