">
تلویزیون چکاد

دختران دانش‌آموز خواستار بازگشایی مکاتب در میدان وردک شدند

169

شمار زیادی از دانش‌آموزان دختر در ولایت میدان وردک می‌گویند، طالبان باید دروازه‌های مکاتب را به روی دختران بالاتر از صنف ششم باز کنند.

دانش‌آموزان تاکید ورزیده‌اند که به علت دور ماندن از مکتب به بیماری‌های روانی مبتلا شده‌اند و طالبان باید مکاتب را باز کنند تا آموزش ببینند.

دانش‌آموزان می‌گویند، علاوه بر دانش‌آموزان، بسیاری از خانواده‌ها نیز از وضعیت ایجاد شده به شدت ناراضی هستند و می‌خواهند تا طالبان مکاتب را به روی آن‌ها بازگشایی کنند.

خانواده‌هایی که دختران دانش‌آموز دارند نیز می‌گویند، طالبان باید دروازه‌های مکاتب و دانشگاه‌ها را به روی دختران باز کنند.

این خانواده‌ها تاکید دارند که نسبت به آینده فرزندان دختر خود نگران هستند و رهبری طالبان باید در خصوص این تصمیم تجدیدنظر کند.

در عین حال، مسوولان محلی طالبان در میدان وردک نیز می‌گویند که برای بازگشایی مکاتب دخترانه منتظر هستند تا فرمان رهبری این گروه صادر شود.

این در حالی است که از زمان به قدرت رسیدن طالبان در افغانستان، این گروه طی دو سال گذشته مکاتب را به روی دختران مسدود ساخته و به بهانه شریعت اسلامی و یافتن راه‌حل، وعده‌های دروغین به جامعه جهانی و ملت افغانستان داده است.

بیشتر بخوانید:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.