نزدیک به نیمی از دانش‌آموزان ولایت تخار زیر خیمه‌ها درس می‌خوانند

مقام‌های مسوول در اداره معارف ولایت تخار از کمبود ساختمان درسی در این ولایت خبر داده و تاکید کرده‌اند که این امر چالش‌های بسیاری را برای دانش‌آموزان به همراه داشته است.

 

روح‌الله محقق، رییس معارف تخار در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی چکاد می‌گوید، در حال حاضر ۵۰ درصد مکاتب این ولایت ساختمان درسی ندارند و دانش‌آموزان زیر خیمه‌ها و یا در فضای باز درس می‌خوانند.

آقای محقق در ادامه گفته‌های امروز خود افزود، علاوه بر کمبود ساختمان درسی، کمبود میز، چوکی و کتاب درسی نیز چالش‌های بسیار بزرگی هستند که در برابر دانش‌آموزان قرار گرفته‌اند.

رییس معارف تخار از مسوولان مرکزی درخواست کرد که نسبت به حل چالش‌های آموزشی این ولایت اقدامات موثری را روی دست خود بگیرند.

در همین حال، رییس معارف ولایت تخار نسبت به کمرنگ بودن آموزگاران زن در این ولایت نیز ابراز نگرانی کرده و تعداد آموزگاران زن را به تعداد انگشت‌های دست تشبیه کرد.

بیشتر بخوانید:

آموزگاراخبار افغانستاناخبار افغانستان جدیداخبار افغانستان دریاخبار تخاراخبار تخار افغانستاناخبار ولایت تخارچاچالش های درسیروح الله محققریاست معارف ولایت تخارساختمان تخارمشکلات شاگردان در افغانستانمعارف ولایت تخارمکاتبمیز و کتاب
نظرات (0)
افزودن نظر