پمپئو سران حکومتی را به اتحاد برای دستیابی به صلح دعوت کرد

مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا در تازه‌ترین اظهارات خود، سیاستمداران افغان را دعوت کرده از هرگونه اقدام خلاف قانون اساسی و خلاف موازین حکومتی پرهیز کنند.

 

آقای پمپئو به رهبران افغانستان نسبت به تشکیل حکومت موازی هشدار داده و ضمن تقبیح این عمل که به بی ثباتی افغانستان منجر می‌شود از آن‌ها خواست مباحث سیاسی خود را بدون اعمال خشونت به پیش ببرند.

وزیر خارجه آمریکا که در نشست ویژه افغانستان سخن می‌گفت تاکید ورزید که حقوق تمامی اقشار جامعه افغانستان در مذاکرات صلح در نظر گرفته خواهد شد.

او بار دیگر تصریح کرد که در گفت‌وگو با پیکارجویان طالب، صدای زنان، اقلیت‌ها، قبیله‌ها و فرقه‌های مختلف افغانستان شنیده شده و به گوش رهبران این گروه نیز رسانده خواهد شد.

این در حالی است که شمارش معکوس برای امضا توافقنامه صلح میان آمریکا و پیکارجویان طالب آغاز شده که پس از اجرای موفقیت‌آمیز طرح کاهش خشونت‌ها انجام خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

اخبار افغانستاناخبار افغانستان اليوماخبار افغانستان دریاخبار جدید جهان امروزاخبار جهاناظهارات جدید مایک پمپئواظهارات مایک پمپئوافغانستانافغانستان خبر امروزافغانستان خبرهای تازهافغانستان خبرونهتوافق صلحتوافق صلح افغانستانتوافق صلح با طالبانتوافق صلح طالبانتوافق نامه صلح افغانستانتوافقنامه صلح افغانستانرهبر افغانستانرهبران افغانستانرهبری افغانستانصلح طالبان با آمریکاصلح طالبان با افغانستانمايك پمپئومایک پمپئووزير خارجه آمريكاوزیر خارجه آمریکا
نظرات (0)
افزودن نظر