اختلاف میان  میزان جذب و ظرفیت در دانشگاه هرات و تاثیر سوء آن بر آموزش

مسوولان دانشگاه هرات از تاثیرات منفی اختلاف در روند جذب و ظرفیت های آموزشی و کیفیت تدریس ابراز نگرانی می‌کنند.

 

داوود منیر، معاون امور محصلان دانشگاه هرات می‌گوید، این دانشگاه به صورت سالیانه از وزارت تحصیلات بر بنیاد ظرفیتی که دارد درخواست دانشجو می‌کند.

او در ادامه تاکید ورزید، از آنجایی که وزارت تحصیلات عالی ظاهرا کمیت را به کیفیت ترجیح می‌دهد، تعداد دانشجویان معرفی شده از ظرفیت اعلامی بیشتر می‌شوند.

آقای منیر در بخشی از گفته‌های خود اذعان کرد که وزارت تحصیلات عالی باید در کنار افزایش تعداد دانشجویان، روی افزایش ظرفیت و کیفیت نیز فکر کند.

این در حالی است که همه ساله تعداد زیادی از دانش‌آموزان برای رسیدن به دانشگاه‌های دولتی امتحان ورودی می‌دهند، اما به دلیل ظرفیت کم این روند به کابوسی برای شماری از آن‌ها تبدیل شده است.

 

بیشتر بخوانید:

افغانستانافغانستان خبرافغانستان خبر امروزافغانستان خبر تازهافغانستان خبر تازه امروزافغانستان خبر جدیدافغانستان خبر دارهافغانستان خبرهای تازهافغانستان خبرونه خبرهای حوزه غربخبر هرات افغانستانخبر هرات امروزخبرهای هراتدانش آموزاندانشجودانشگاهدانشگاه هراتدانشگاه هرات افغانستاندانشگاه هرات در افغانستانمعاون امور محصلانمعاون امور محصلان پوهنتون هراتهراتهرات افغانستانهرات خبرهرات خبر تازههرات خبر تازه امروزهرات خبرهای تازههرات خبرونههرات نیوزوزارت تحصیلات عالیولایت هرات
نظرات (0)
افزودن نظر