واشنگتن پست گزارش داد؛ انفجار بی‌سیم‌های حزب‌الله لبنان خسارت بیشتری از انفجار پیجرها ایجاد کرده است

روزنامه واشنگتن‌پست گزارش داد که انفجارهای اخیر بی‌سیم‌های حزب‌الله در لبنان خسارات بیشتری نسبت به حملات پیجرها به بار آورده‌اند.

این انفجارها که روز چهارشنبه رخ داد، شامل دستگاه‌های متعلق به حزب‌الله، به ویژه بی‌سیم‌های دستی مدل آیکوم وی ۸۲ بود که تولید آن از ده سال پیش متوقف شده است.

تصاویر منتشرشده نشان می‌دهد که انفجار این بی‌سیم‌ها موجب آتش‌سوزی‌های گسترده‌ای در فروشگاه‌ها و خانه‌ها در بیروت شده است.

ویدیویی هشت دقیقه‌ای از خط آسمان جنوب غربی بیروت نیز حداقل چهار ستون دود را در نقاط مختلف شهر به تصویر کشیده و نشان می‌دهد که این انفجارها همزمان با حملات پیجرها در روز سه‌شنبه ۲۷ سنبله اتفاق افتاده‌اند.

مدیر موسسه خدمات تحقیقاتی تسلیحات، ان.آر. جنزن-جونز، با اشاره به اندازه بزرگ‌تر این بی‌سیم‌ها نسبت به پیجرها، اظهار داشت که ممکن است این دستگاه‌ها محموله‌های انفجاری بزرگ‌تری داشته باشند.

با این حال، هنوز مشخص نیست که آیا برای این انفجارها از مواد منفجره قوی‌تری استفاده شده یا خیر.

در همین حال، شبکه کان اسرائیل خبر داد که هزاران اسرائیلی پیامک‌های دروغینی با مضمون «فورا به پناهگاه‌ها بروید» دریافت کرده‌اند.

مقام‌های اسرائیلی در حال بررسی منبع این پیام‌ها هستند تا مشخص کنند آیا این هشدارها از سوی نیروهای مرتبط با ایران ارسال شده است یا خیر. ارتش اسرائیل تایید کرد که این پیام‌ها را ارسال نکرده و به وجود غلط املایی در آن‌ها اشاره کرد.

این وقایع در شرایطی رخ می‌دهد که تنش‌ها در منطقه به شدت افزایش یافته و نگرانی‌ها از پیامدهای امنیتی بیشتر می‌شود.

بیشتر بخوانید:

انفجارحزب‌الله لبنان
نظرات (0)
افزودن نظر