اقدامات درست در زمان نادرست؛ طالبان مدعی شد: کابل از دستفروشان پاک می‌شود

شهرداری طالبان در کابل در یک گزارش اقدامات یک ساله خود را اعلام کرده است. بر اساس این گزارش، آن‌ها نواحی مختلف پایتخت را از وجود دست‌فروشان و کراچی‌ها پاک‌سازی کرده‌اند.

آمار منتشر شده از سوی شهرداری طالبان حاکی از آن است که این نهاد فعالیت دو هزار و ۶۲۶ صنف کارگری را به دلیل تخلف متوقف کرده است. همچنین گفته شده که یک‌هزار و ۵۷ صنف بدون مجوز صنفی نیز شناسایی شده‌اند.

از دیگر اقدامات عنوان شده توسط شهرداری طالبان، مسدود کردن ۶۲۵ بلند منزل به دلیل نداشتن فیلتر هوا و قطع جریان فاضلاب ۸۲۵ بلند منزل و منازل رهایشی به دریای کابل است.

بر اساس این گزارش، در یک سال گذشته، ۲۰۵ هزار و ۵۷۷ کیلوگرام مواد غذایی تاریخ گذشته و مواد شوینده بی‌کیفیت نیز توسط شهرداری طالبان جمع‌آوری شده است.

در کنار این اقدامات، شهرداری طالبان به آسفالت جاده در برخی نقاط کابل، صدور ۲۴۸ مجوز ساختمانی و جلوگیری از تخلف ۳۰۹۵ ساختمان نیز اشاره کرده است.

با این حال، انتشار این گزارش در حالی صورت گرفته که در ماه‌های گذشته، شهروندان نقاط مختلف افغانستان از شهرداری‌های طالبان شکایت داشته‌اند. به گفته آنها، این نهادها به بهانه‌های مختلف از مردم اخاذی می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

طالبانکابل
نظرات (0)
افزودن نظر