انتشار منشور مبارزاتی جبهه آزادی؛ قطع تعامل و اخراج نمایندگان طالبان از کشورها

«جبهه آزادی افغانستان» در منشور مبارزاتی خود با عنوان «منشور آزادی افغانستان» که شب گذشته منتشر شده است، اعلام کرده که در راستای قناعت کشورهایی که با طالبان تعامل دارند، برای قطع این تعاملات و اخراج نمایندگان طالبان تلاش خواهد کرد.

این جبهه مدعی شده که در این منشور، روایت سیاسی و دورنمای مبارزاتی آن‌ها تا آزادی افغانستان از سلطه طالبان و پس از آن، فرآیند برگرداندن حق حاکمیت و تعیین سرنوشت به مردم و ایجاد نظام سیاسی مبتنی بر رای شهروندان افغانستان ترسیم شده است.

بر اساس این منشور، «جبهه آزادی» در راستای جلوگیری از تعاملات کشورها و سازمان‌های بین‌المللی با طالبان و آگاه‌سازی افکار عمومی جهان از پیامدها و خطرات رسمیت‌دهی بین‌المللی به امارت طالبانی، تلاش خواهد کرد.

این جبهه اعلام کرده که با کشورهای مختلف، به‌ویژه همسایگان افغانستان، برای تبیین ضرورت بازپس‌گیری کشور از چنگال هراس‌افگنی و سپردن قدرت به مردم و آگاه‌سازی جهانیان از خطرات گسترش هراس‌افگنی و افراط‌گرایی در منطقه، مذاکره و گفت‌وگو خواهد کرد.

«جبهه آزادی افغانستان» خود را به اساسات دین اسلام، آزادی، آزادی فردی و برابری همه شهروندان در برابر قانون متعهد دانسته و گفته است که برای ایجاد نظام غیرمتمرکز، تصویب قانون اساسی از طریق رفراندوم، استقرار دموکراسی رای‌محور، ایجاد کارشیوه عدالت انتقالی غیرقضایی، تامین صلح پایدار و راه‌اندازی فرآیند مصالحه ملی تلاش خواهد کرد.

بیشتر بخوانید:

جبهه آزادینمایندگان طالبان
نظرات (0)
افزودن نظر