تازه‌ترین گزارش اوچا از توقف فعالیت امدادی چندین پروژه به دلیل دخالت طالبان

دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل متحد (اوچا) گزارش داده است که مداخله مقام‌های حکومت سرپرست طالبان در فعالیت‌های بشردوستانه، باعث تعلیق موقت ۳۷ پروژه کمک‌رسانی در ماه جولای شده است.

در گزارشی که شب گذشته، چهارشنبه (۱۴ سنبله) منتشر شد، آمده است که ۷۳ فیصد موارد گزارش شده در این ماه، شامل مداخله طالبان در امور بشردوستانه بوده است.

این مداخلات شامل تلاش برای نفوذ در انتخاب مستفید شوندگان و پروسه‌های تدارکاتی، تقاضا برای اطلاعات حساس از جمله معلومات در باره مستفید شوندگان و کارمندان بوده است.

اوچا گفته است که تنها در ماه جولای، ده کارشیوه از سوی حکومت سرپرست طالبان در مناطق مختلف افغانستان صادر شده که بر پاسخ‌دهی بشری تاثیر گذاشته است.

این در حالی است که پیش از این نیز گزارش‌هایی از مداخله طالبان در امور کمک‌رسانی منتشر شده بود. در ماه ثور، اوچا از ۱۵۶ مورد مداخله در توزیع کمک‌های بشردوستانه در ماه اپریل خبر داده بود که ۶۰ فیصد آن از سوی مقام‌های طالبان صورت گرفته بود.

در همین حال، شماری از مردم در مناطق مختلف افغانستان شکایت دارند که در روند توزیع کمک‌ها شفافیت وجود ندارد و کمک‌ها به دست مستحقین نمی‌رسد. آنها می‌گویند که کمک‌ها توسط نمایندگان گرفته می‌شود و به مردم فقیر نمی‌رسد.

بیشتر بخوانید:

اوچاطالبان
نظرات (0)
افزودن نظر