محققان آمریکایی از شناسایی محل پرتاب احتمالی راکت نسل جدید هسته‌ای روسیه خبر دادند

دو محقق آمریکایی با بررسی تصاویر ماهواره‌ای، محل احتمالی پرتاب راکت کروز هسته‌ای جدید روسیه موسوم به «۹M370 Burevestnik» را شناسایی کرده‌اند. این راکت که توسط ولادیمیر پوتین به عنوان سلاحی شکست‌ناپذیر با برد تقریبا نامحدود توصیف شده، در منطقه‌ای به نام «وولوگودا ۲۰ یا چبراسا» در ۴۷۵ کیلومتری شمال مسکو مستقر خواهد شد.

بر اساس تصاویر ماهواره‌ای، ۹ محل پرتاب افقی در حال ساخت هستند که در سه گروه و در داخل خاکریزهای بلند قرار گرفته‌اند تا از آنها در برابر حملات یا انفجارهای احتمالی محافظت شود. این یافته‌ها نشان می‌دهد که روسیه چالش‌های مختلف، به توسعه و استقرار این جنگ‌افزار ادامه می‌دهد.

با این حال، آگاهان در رابطه با تاثیرات این راکت اختلاف نظر دارند. برخی معتقدند که می‌تواند قابلیت منحصر به فردی با دامنه بین‌قاره‌ای به روسیه ببخشد، اما دیگران می‌گویند تغییر چشمگیری در تعادل هسته‌ای ایجاد نمی‌کند. علاوه بر این، موتور هسته‌ای آن می‌تواند خطرات زیست‌محیطی شدیدی به همراه داشته باشد.

سرگئی ریابکوف، معاون وزیر خارجه روسیه، اعلام کرده که در واکنش به جنگ در اوکراین، مسکو تغییراتی در کارشیوه‌های خود پیرامون استفاده از تسلیحات هسته‌ای اعمال خواهد کرد.

بیشتر بخوانید:

روسیهمحققان آمریکایی
نظرات (0)
افزودن نظر