افشاگری فعال حقوق زنان؛ طالبان زنان را در زندان برهنه می‌کنند

زرمینه پریانی، فعال حقوق زن افغان، از بی تفاوتی عمومی نسبت به رفتار طالبان با زنان انتقاد کرد و از مردم خواست تا به آزار و اذیت زنان در افغانستان اعتراض کنند. او ادعا کرد که طالبان او و زنان دیگر را در زندان برهنه کرده و از آن‌ها عکس گرفته‌اند.

پریانی این اظهارات را در پاسخ به انتقادهای مربوط به شیوه پوشش خود در شبکه‌های اجتماعی مطرح کرد.

او از منتقدانش خواست تا دست از آزار و اذیت او و خانواده‌اش بردارند و گفت که سبک زندگی و انتخاب‌های او مربوط به خودش است، نه خانواده‌اش.

در پیامی در شبکه ایکس، پریانی به ارزش‌های حامی مالکیت مردان بر زنان انتقاد کرد و گفت که با این ارزش‌های دین و فرهنگ مبارزه می‌کند. انتشار این پیام و عکس از او، موجی از انتقادها و حمایت‌ها را برانگیخت. او گفت که پس از انتشار این پست، او و خانواده‌اش مورد آزار و اذیت قرار گرفتند.

پریانی به منتقدانش گفت که به جای انتقاد و حمله به او، باید به طالبان حمله کنند و نگذارند که زنان مانند او در زندان این گروه برهنه شوند.

او افزود که اگر واقعا پدران، برادران و همسران خوبی داشتیم، نیازی نبود در برابر یک گروه تروریستی به جرم جنسیت قربانی بدهیم.

قابل یادآوری است، در جدی ۱۴۰۰، استخبارات طالبان به خانه پریانی در کابل حمله کردند و او و سه خواهرش را بازداشت کردند. آن‌ها ۲۶ روز در بند طالبان بودند. خواهران پریانی پس از آزادی، مخفیانه از کشور خارج شدند و به آلمان رفتند.

یبشتر بخوانید:

حقوق زنانزنان
نظرات (0)
افزودن نظر