پس از سال‌ها باریکه نور امید بر کارخانه سمنت ولایت هرات تابید

ریاست معادن و پترولیم ولایت هرات می‌گوید، کارخانه تولید سمنت این ولایت بار دیگر در محور تمرکز قرار گرفته است، با این وجود نیاز به سرمایه‌گذاری هنگفت دارد.

 

ضیا الحق پوپل، رییس معادن ولایت هرات می‌گوید، امید می‌رود که این پروژه به زودی روی پرده اعلان قرار بگیرد.

به گفته آقای پوپل، برای راه‌اندازی مجدد این کارخانه سرمایه‌ای بالغ بر ۱۷۰ میلیون دالر نیاز است که بر حسب ظرفیت میزان تولید، این سرمایه متفاوت خواهد بود.

رییس معادن ولایت هرات در ادامه تاکید ورزید، ۵۰ درصد تجهیزات کارخانه سمنت هرات دزدیده شده‌ و بخش بزرگ دیگری از این تجهیزات نیز به کارخانه سمنت جبل‌السراج انتقال یافته‌اند.

کارخانه سمنت هرات در سال ۱۳۵۲ با همکاری مشترک دولت چک ساخته و طی شش سال تا ۸۰ درصد کار ساختمانی آن تکمیل شد، اما آغاز جنگ داخلی در افغانستان این کارخانه را به چالش کشیده و به متروکه تبدیل گشت.

 

بیشتر بخوانید:

افغانستانافغانستان خبرافغانستان خبر امروزافغانستان خبر تازهافغانستان خبر تازه امروزافغانستان خبر جدیدافغانستان خبر دارهافغانستان خبرهای تازهافغانستان خبرونه خبرهای حوزه غربخبر هرات افغانستانخبر هرات امروزخبرهای هراتریاست معادنریاست معادن هراتریاست معادن و پطرولیمسرمایه گذاریضیاالحق پوپلفابریکه سمنت افغانستانفابریکه سمنت هراتهراتهرات افغانستانهرات خبرهرات خبر تازههرات خبر تازه امروزهرات خبرهای تازههرات خبرونههرات نیوزولایت هرات
نظرات (0)
افزودن نظر