حضور سه بازیکن افغان در تیم برتر جام جهانی ۲۰ آوره کریکت

شورای بین‌المللی کریکت در دور اخیر جام جهانی ۲۰ آوره، سه بازیکن افغان را در تیم منتخب خود جای داده است. این سه بازیکن رحمن الله گربز، راشد خان و فضل الحق فاروقی هستند که به دلیل عملکرد درخشان خود در بازی‌های تیم ملی افغانستان به این مرحله راه یافته‌اند.

گربز در این رقابت‌ها ۲۸۱ دوش انجام داد که بیشترین دوش توسط یک بازیکن در این جام بود. شصت دوش او در بازی با استرالیا باعث شد تا افغانستان بر این تیم قدرتمند غلبه کند. راشد خان نیز ۱۴ ویکت گرفت و میانگین واگذاری دوش او در هر آور حدود شش بود.

فضل الحق فاروقی نیز با ثبت ۱۷ ویکت، رکورد مشترک با ارشدیپ سینگ از هند برای بیشترین ویکت در این جام را به دست آورد. چهار ویکت او در بازی با نیوزیلند به پیروزی افغانستان بر این تیم کمک کرد.

سایر بازیکنان تیم منتخب شامل ستارگانی چون روهیت شرما (هند)، نیکولاس پوران (ویست‌اندیز)، سوریا کومار یاداو (هند)، مارکس ستونیز (استرالیا)، هاردیک پاندیا (هند)، اکسر پتیل (هند) و جسپریت بومرا (هند) هستند. روهیت شرما به عنوان کاپیتان این تیم برتر معرفی شده است.

حضور سه بازیکن افغان در تیم منتخب، نشان‌دهنده قدرت و پتانسیل بالای کریکت افغانستان در عرصه بین‌المللی است و می‌تواند به رشد و توسعه ورزش کریکت در این کشور کمک کند.

بیشتر بخوانید:

کریکت
نظرات (0)
افزودن نظر