سازمان ملل؛ تعداد آوارگان جهان به صورت بی‌پیشینه به بیش از ۱۰۰ میلیون نفر رسیده است

در گزارش تازه سازمان ملل متحد، آمارهای نگران‌کننده‌ای از افزایش چشمگیر جمعیت آوارگان اجباری در جهان ارائه شده است. بر اساس این گزارش، تا پایان سال ۲۰۲۳، شمار افراد آواره از خانه و کاشانه خود به رقم بی‌پیشینه ۱۱۷ میلیون نفر رسیده است.

از میان این جمعیت عظیم، افغانستان با داشتن ۶.۴ میلیون پناهنده در سرتاسر جهان، یک سوم از کل پناهندگان جهان را به خود اختصاص داده است. کشور جنگ‌زده سوریه نیز با آمار مشابه ۶.۴ میلیون پناهنده، در کنار افغانستان قرار دارد.

کمیشنری عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان، عوامل جنگ، فقر، تبعیض‌های نژادی و خشونت را از دلایل اصلی افزایش روزافزون مهاجرت‌های اجباری در جهان برشمرده است.

این روند مهاجرتی در ۱۲ سال گذشته در یک سیر صعودی قرار داشته و انتظار می‌رود تا اپریل ۲۰۲۴ به بیش از ۱۲۰ میلیون نفر برسد.

در سال ۲۰۲۳، تعداد هشت میلیون و ۸۰۰ هزار نفر به جمعیت آوارگان جهان افزوده شده که نشان از شدت و گستردگی این پدیده نگران‌کننده دارد.

درگیری‌ها و خشونت‌های مسلحانه در کشورهایی چون سوریه، افغانستان، سودان، اوکراین، فلسطین و میانمار از عوامل اصلی افزایش مهاجرت‌های اجباری بوده است.

بیشتر بخوانید:

سازمان ملل
نظرات (0)
افزودن نظر