انتقاد شدید لانگ وار ژورنال از سفرهای حقانی؛ آمریکا در حال به رسمیت شناختن طالبان است

نشریه لانگ وار ژورنال در یک تحلیل جدید، سفر اخیر سراج‌الدین حقانی، وزیر داخله طالبان به امارات متحده عربی و عربستان سعودی را نشانه‌ای از گام‌های ایالات متحده آمریکا برای به رسمیت شناختن این گروه ارزیابی کرده است.

به گفته تحلیلگران این نشریه، حقانی روابط نزدیکی با القاعده داشته و در گذشته به ایمن الظواهری، رهبر پیشین این گروه پناه داده بود.

سارا هراموش، یک آگاه ضد هراس‌افگنی آمریکایی-لبنانی ابراز تعجب کرده که چگونه حقانی با چنین پیشینه‌ای می‌تواند آزادانه به کشورهای متحد آمریکا مانند امارات و عربستان سفر کند.

با این حال، لانگ وار ژورنال معتقد است که این سفر به حقانی مشروعیت بین‌المللی بخشیده که پدرش جلال‌الدین حقانی هرگز به آن دست نیافت.

جیسون هاوک، استاد مطالعات اسلامی در دانشکده عملیات ویژه نیروی هوایی آمریکا گفته که حقانی از سفر به مکه برای نشان دادن تعهد خود به اسلام استفاده خواهد کرد و دیدارهایش در امارات و عربستان نشانه به رسمیت شناختن او به عنوان یک رهبر محترم افغانستان از سوی رهبران عرب است.

این نشریه همچنین به نشست دوحه اشاره کرده و نوشته است که با وجود نقض مکرر توافق دوحه از سوی طالبان با حفظ اتحاد با القاعده، جامعه جهانی بار دیگر تلاش خواهد کرد تا با این «گروه هراس‌افگن که به کشتار نیروهای امنیتی پیشین افغانستان ادامه می‌دهد»، به اجماع برسد.

بیشتر بخوانید:

 

آمریکاحقانی
نظرات (0)
افزودن نظر