سازمان ملل اعلام کرد؛ دستکم ۸۰ هزار نفر در سیلاب اخیر آسیب دیده‌اند

سازمان ملل متحد اعلام کرده که سیلاب‌های اخیر در افغانستان، به ۸۰ هزار نفر آسیب رسانده است. بر اساس گزارش برنامه جهانی غذای سازمان ملل، این سیلاب‌ها در ولایت بدخشان به جان باختن ده نفر منجر شده است.

طبق اعلام سازمان ملل، سیلاب‌های جدیدی در افغانستان رخ داده که علاوه بر تلفات انسانی، به تخریب منازل مسکونی و جاده‌ها در بدخشان نیز منجر شده است.

همچنین منابع محلی می‌گویند که در پی سیلاب‌های شب گذشته در مرکز ولسوالی روی دوآب ولایت سمنگان، دست‌کم ۲۱ خانه و صدها جریب زمین کشاورزی تخریب شده است.

پیش از این نیز مقام‌های محلی طالبان اعلام کرده بودند که در پی سرازیرشدن سیلاب در روستای «مورچک» از ناحیه نهم شهر فیض‌آباد مرکز بدخشان، ده عضو یک خانواده جان باخته‌اند.

این در حالی است که افغانستان پس از روی کار آمدن طالبان با چالش‌های اقتصادی و معیشتی فراوانی مواجه است و بسیاری از مردم برای تامین نیازهای اولیه خود با مشکل روبرو هستند.

سازمان‌های بین‌المللی و نهادهای امدادی تلاش می‌کنند تا به قربانیان این سیلاب‌ها کمک‌های بشردوستانه ارائه دهند، اما به نظر می‌رسد رویدادهای طبیعی چالش‌های موجود را در این کشور تشدید کرده است.

بیشتر بخوانید:

سازمان مللسیلاب
نظرات (0)
افزودن نظر