پاپ فرانسیس؛ جهان برای کمک به سیل‌زدگان افغانستان بشتابد

پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان، با ابراز تاسف شدید از وضعیت سیل‌زدگان در افغانستان، از جامعه بین‌المللی خواسته است که فورا برای حمایت و کمک‌رسانی به این قربانیان وارد عمل شوند.

در سخنرانی عمومی خود، پاپ فرانسیس گفت که شدیدا تحت تاثیر پیامدهای غم‌انگیز سیل در افغانستان قرار گرفته است. وی ضمن ابراز تاسف عمیق برای کشته‌شدگان، به ویژه کودکان و خانواده‌های آنان، خواستار دعا و همبستگی جامعه جهانی با مردم آسیب‌دیده شد.

واتیکان در بیانیه‌ای اعلام کرد که پاپ فرانسیس در این سخنرانی از مردم و سازمان‌های بین‌المللی درخواست کرده که برای حمایت از سیل‌زدگان افغانستان وارد عمل شوند. رهبر کاتولیک‌ها با اشاره به ویرانی گسترده مناطق سیل‌زده، تاکید کرد که جامعه جهانی باید فورا برای محافظت از مردم آسیب‌دیده اقدام کند.

بر اساس گزارش‌ها، سیل و بارندگی شدید در شمال افغانستان، به ویژه در ولایت بغلان، باعث ویرانی شماری از روستاها و کشته‌شدن بیش از ۳۱۵ نفر شده است.

سازمان نجات کودکان نیز اعلام کرده که این رویداد زندگی ۸۰ هزار نفر را تحت تاثیر قرار داده و بیش از ۱۲ هزار خانه را ویران کرده است، به طوری که حدود ۴۰ هزار کودک بی‌خانمان شده‌اند.

بیشتر بخوانید:

افغانستانسیل‌زدگان افغانستان
نظرات (0)
افزودن نظر