گزارشگر حقوق بشر سازمان ملل؛ دیدار با زنان افغان مثبت بوده است

بر اساس گزارش موجود، ریچارد بنیت، گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور حقوق بشر افغانستان، اعلام کرد که دیدار وی با زنان افغان، اعضای جامعه مدنی و فعالان سیاسی در نشستی دو روزه در اسلو، پایتخت نروژ، مثبت ارزیابی شده است.

این نشست با هدف بررسی موضوعات مختلفی از جمله نقض حقوق زنان و دختران در افغانستان، روند پاسخگویی در قبال نقض حقوق بشر و تاثیرات محیطی جنگ بر کودکان برگزار گردید. همچنین موضوعات تامین مالی کمک‌های بشردوستانه برای افغانستان و برگزاری نشست آینده در دوحه نیز در این دیدار مطرح شد.

در این نشست، برخی از فعالان مدنی مانند اسیلا وردک، مومنه، کاوون کاکر و همچنین چهره‌های نزدیک به حکومت طالبان، از جمله نظر محمد مطمئن و جعفر مهدوی، حضور داشتند. این امر باعث ایجاد نگرانی در میان برخی از فعالان حقوق زنان شده است.

زنان و دختران محروم از تحصیل در افغانستان ابراز امیدواری کرده‌اند که این نشست بتواند بر طالبان فشار وارد کرده و موجب احترام به حقوق آنان شود. فعالان حقوق زنان نیز خواستار نتایج عملی از این نشست‌ها هستند و معتقدند باید طالبان را برای احترام به حقوق زنان و بازگشایی مکاتب تحت فشار قرار داد.

بیشتر بخوانید:

حقوق بشرسازمان ملل
نظرات (0)
افزودن نظر