حمله به کاروان نظامی طالبان در بدخشان؛ شهر چهره نظامی به خود گرفته است

در پی حمله به کاروان نظامی طالبان در شهر فیض‌آباد در ولایت بدخشان افغانستان، وضعیت امنیتی در این شهر به حالت نظامی درآمده است.

بر اساس گزارش‌های رسیده، در این انفجار که در منطقه پل جوزگون روی داده، دست‌کم شش نفر از نیروهای طالبان کشته و ۱۴ نفر دیگر زخمی شده‌اند. مقام‌های طالبان هنوز به صورت رسمی در این مورد اظهار نظری نکرده‌اند.

پس از این رویداد، نیروهای طالبان در شهر فیض‌آباد تدابیر امنیتی شدیدی به اجرا درآورده‌اند. آن‌ها محل انفجار را مسدود کرده و به ساکنان شهر اجازه خروج از خانه‌های خود را نمی‌دهند. همچنین طالبان مانع عکس‌برداری و فیلم‌برداری از محل این رویداد شده‌اند.

تصاویری از یک دستگاه موتر رنجر نظامی طالبان که در این انفجار تخریب شده نیز منتشر گشته است. بر اساس اطلاعات محلی، مواد منفجره‌ای که در این وسیله نقلیه کار گذاشته شده بود، هنگام عبور کاروان نظامی طالبان منفجر شده است.

تاکنون هیچ گروهی مسوولیت این حمله را برعهده نگرفته و مشخص نیست چه کسانی پشت این عملیات قرار دارند، اما این رویداد نشان می‌دهد که وضعیت امنیتی در بدخشان همچنان ناپایدار است و طالبان نتوانسته‌اند کنترل کامل بر این منطقه را به دست بگیرند.

بیشتر بخوانید:

بدخشانبدخشان افغانستان
نظرات (0)
افزودن نظر