ادامه اعتراضات گسترده در بدخشان؛ گفتگوی طالبان و معترضان بی‌نتیجه مانده است

در پی اعتراضات گسترده در ولایت بدخشان افغانستان، نشست روز سه‌شنبه هیئت طالبان با نمایندگان مردم این ولایت بار دیگر بدون نتیجه پایان یافت. منابع محلی می‌گویند معترضان در بدخشان آماده برگزاری راهپیمایی گسترده‌تر هستند.

طبق گزارش‌ها، طالبان به تهدید معترضان پرداخته و آن‌ها را به اعزام نیرو، سرکوب و زندانی شدن تهدید کرده‌اند. یکی از خواسته‌های اصلی معترضان، خروج طالبان غیربومی از بدخشان است.

طالبان وعده داده‌اند که در نیروهای خود تغییرات و جابه‌جایی ایجاد خواهند کرد، اما مشخص نیست که جای این نیروهای غیربومی را چه کسانی خواهند گرفت.

در رابطه با عاملان تیراندازی که به کشته شدن دو غیرنظامی در ولسوالی‌های درایم و ارگو منجر شد، طالبان گفته‌اند که هنوز دستگیر نشده‌اند و به مردم اطلاعاتی نداده‌اند.

همچنین طالبان ۳۵ معترض را از درایم و شماری دیگر را از ارگو برای گفتگو با فصیح‌الدین فطرت، رییس ارتش طالبان به فیض‌آباد برده‌اند.

به نظر می‌رسد طالبان تلاش دارند با اعمال فشار و تهدید بر معترضان، اعتراضات گسترده در بدخشان را مهار کنند. اما منابع محلی گفته‌اند که معترضان برای برگزاری راهپیمایی‌های گسترده‌تر آماده هستند.

طالبان
نظرات (0)
افزودن نظر