استقبال طالبان از طرح آمریکا برای تعامل با این گروه؛ امارت به دنبال گسترش روابط با جهان است

در پی اظهارات تازه معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مبنی بر تعامل با طالبان، این گروه نیز اعلام کرده که خواهان گسترش روابط سیاسی و تعاملات دیپلماتیک با جامعه جهانی از جمله ایالات متحده است.

حمدالله فطرت، معاون سخنگوی طالبان گفت، این گروه معتقد است که از طریق روابط سیاسی و تعاملات دیپلوماتیک با جهان می‌توان برای همه مسائل راه‌حل مناسب یافت.

او اظهار داشت: «اینکه آمریکا می‌خواهد با افغانستان به میدان تعامل بیاید، امارت اسلامی [طالبان] نیز به شمول آمریکا با سایر کشورهای غربی، همان‌گونه که با کشورهای منطقه و جهان اسلام روابط مثبت دارد، با آنان نیز روابط دیپلوماتیک خود را گسترش خواهد داد.»

این اظهارات پس از آن مطرح می‌شود که ودانت پتال، معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفته بود که تعامل با طالبان نه تنها بهترین راه برای حفاظت از منافع ملی آمریکا است، بلکه حمایت از مردم افغانستان نیز به شمار می‌رود.

او همچنین گفته بود که این تعامل زمینه گفتگوی مستقیم آمریکا با حکومت طالبان را فراهم می‌کند.

با این حال، وزارت خارجه آمریکا پیشتر اعلام کرده بود که این کشور فعالیت دیپلماتیک خود را در افغانستان در آینده نزدیک از سر نمی‌گیرد.

همچنین جامعه بین‌المللی، به ویژه آمریکا و کشورهای غربی، بر این نکته تاکید دارند که پیش از هرگونه تعامل و عادی‌سازی روابط با طالبان، این گروه باید به حقوق بشری همه افغان‌ها، به ویژه زنان و دختران احترام بگذارد.

بیشتر بخوانید:

آمریکاامارت
نظرات (0)
افزودن نظر