دانشگاه‌های دولتی افغانستان با کمبود دانشجو مواجه هستند

اداره ملی احصاییه و معلومات افغانستان با انتشار گزارشی گفته است، دانشگاه‌های دولتی این کشور در سه ماهه پایانی سال جاری با دو درصد کاهش در ورود دانشجو روبه‌رو هستند.

 

در این گزارش که با عنوان «شاخصه‌های ربع‌وار احصاییه‌ای ربع سوم سال مالی ۹۸» منتشر شده آمده است که در سال ۱۳۹۷ تعداد این دانشجویان به ۱۵۱ هزار و ۱۵۵ نفر می‌رسید.

با این حال، براساس این گزارش دانشجویان دانشگاه‌های دولتی در سال جاری ۱۴۸ هزار و ۱۸۴ نفر هستند که نشانگر کاهش دو درصدی نسبت به مدت زمان مشابه در سال گذشته است.

همچنین گفته شده است که تعداد دانشجویان ورودی به دانشگاه‌های خصوصی از ۱۳۹ هزار و ۹۷۹ نفر در سال ۹۷ به ۱۴۹ هزار و ۹۹۱ نفر در سال جاری رسیده است که نشان دهند افزایش ۳۹ درصدی است.

علی‌رغم انتشار این آمار دقیق، اداره ملی احصاییه و معلومات افغانستان پیرامون علل کاهش ورود دانشجویان به دانشگاه‌های دولتی جزئیاتی بیان نکرده است.

 

بیشتر بخوانید:

اداره ملی احصائیه افغانستاناداره ملی احصائیه و معلوماتاداره ملی احصائیه و معلومات افغانستانافغانستانافغانستان خبرافغانستان خبر امروزافغانستان خبر تازهافغانستان خبر تازه امروزافغانستان خبر جدیدافغانستان خبر دارهافغانستان خبرهای تازهافغانستان خبرونه خبرهای حوزه غربدانشجویان دانشگاه دولتیدانشگاه های دولتی
نظرات (0)
افزودن نظر