حضور خلیلزاد در قطر خبرساز شد

یک مقام ارشد پیکارجویان طالبان به برخی رسانه ها گفته که زلمی خلیل زاد، نماینده ویژه آمریکا برای صلح افغانستان به کشور قطر رسیده و با ملا برادر، معاون این گروه و رئیس دفتر سیاسی قطر دیدار کرده است.

 

این مقام که خود در روند مذاکرات صلح آمریکا با این گروه مشارکت دارد، افزوده که آنان نیز برای شروع مذاکرات منتظر هدایت نهایی رهبری این گروه است.

دور دهم مذاکرات آمریکا ۱۶ قوس آغاز و بعد از یک هفته گفتگو متوقف شد.

موضوع اصلی این دور از مذاکرات “کاهش خشونت‌ها و آتش بس” اعلام شده بود.

در آن زمان آقای خلیل زاد با اعلام توقف مذاکرات، نوشت که طالبان باید نشان دهند که مایل هستند و می‌توانند به خواست افغانستان برای صلح پاسخ دهند. او تاکید کرده بود:”ما مکث کوتاهی می‌کنیم تا آن‌ها با رهبری خود در مورد این موضوع اساسی مشورت کنند.”

براساس گزارش‌ها آقای خلیلزاد به هیأت مذاکره کننده طالبان گفته بود که درباره کاهش خشونت‌ها با رهبران خود مشوره کنند و بعد مذاکرات از سر گرفته شود.

در آن زمان سهیل شاهین، سخنگوی دفتر طالبان در قطر گفته بود که به خواست نمایندگان این گروه برای مشوره با رهبران‌شان گفتگوها برای چند روز متوقف شده است.

با آغاز این دور از گفتگو امیدواری ها به نهایی شدن صلح بیشتر گردیده است

 

بیشتر بخوانید:

افغانستانافغانستان خبرافغانستان خبر امروزافغانستان خبر تازهافغانستان خبر تازه امروزافغانستان خبر جدیدافغانستان خبر دارهافغانستان خبرهای تازهافغانستان خبرونه خبرهای حوزه غربخشونت های خانگیخشونت های خانوادگی در افغانستاندفتر سیاسی طالبان در قطردفتر سیاسی طالبان قطرزلمی خلیل زادقطرمذاکرات آمریکامذاکرات آمریکا و طالبانملا برادرملا برادر افغانستانملا برادر قطرنماینده ویژه آمریکانماینده ویژه آمریکا در افغانستاننماینده ویژه آمریکا در امور افغانستان
نظرات (0)
افزودن نظر