طالبان از رهاسازی چند صد کانتینر بازرگانان افغان از پاکستان خبر داد

سفارت افغانستان در اسلام آباد پاکستان، روز سه شنبه بیست و یکم قوس، از آزادسازی حدود سه هزار کانتینر حاوی کالاهای بازرگانی متعلق به بازرگانان افغان در بنادر پاکستان خبر داد.

به گفته این سفارت، نمایندگان بازرگانی سفارت افغانستان در اسلام آباد و کنسولگری کراچی، با ماریا کازی، رییس امور تجارت خارجی وزارت بازرگانی پاکستان دیدار و رایزنی کرده بودند.

در این دیدار، خانم کازی از آزادسازی حدود سه هزار کانتینر اجناس بازرگانی متعلق به بازرگانان افغانستانی خبر داده است.

علاوه بر این، مقامات پاکستانی قول داده‌اند تا در مرحله اول، زمینه انتقال ۲۵۰ کانتینر دیگر از کالاهای بازرگانی مسدودشده متعلق به بازرگانان افغان را فراهم کنند. این ۲۵۰ کانتینر که در تاریخ سوم اکتبر به بندر کراچی رسیده بودند نیز آزاد خواهند شد.

پیش‌تر، بندر کراچی پاکستان با مسدود کردن بیش از سه هزار کانتینر حاوی کالاهای وارداتی افغانستان و درخواست پرداخت مالیات و عوارض بیشتر، باعث وارد شدن خسارات میلیونی به بازرگانان افغان شده بود.

این اقدام پاکستان مصادف با زمانی بود که اختلافات بازرگانی و اخراج گسترده مهاجران افغان فاقد مدارک لازم، باعث تیرگی روابط میان دو کشور شده بود. دولت پاکستان همچنان بر سر این موضوعات با حکومت افغانستان اختلاف نظر دارد.

اکنون با آزادسازی تعدادی از کانتینرهای مسدودشده، امیدواری‌ها برای بهبود روابط تجاری دو کشور وجود دارد. البته هنوز هزاران کانتینر دیگر در بنادر پاکستان باقی مانده و منتظر آزادسازی هستند.

بیشتر بخوانید:

پاکستانطالبان
نظرات (0)
افزودن نظر