یک دادگاه در پاکستان عمران خان و شاه محمود قریشی را به افشای اسرار دولتی متهم کرد

یک دادگاه در پاکستان عمران خان، نخست‌وزیر و شاه محمود قریشی، وزیر خارجه پیشین این کشور را در پرونده دیگری متهم کرده است.

بربنیاد گزارش جیونیوز پاکستان، عمران خان و قریشی روز دوشنبه، ۲۳ اکتوبر، از سوی قاضی دادگاهی در راولپندی به پرونده «افشای اسرار رسمی دولتی» متهم شده‌اند.

در این گزارش آمده است: «این ضربه دیگری به نخست‌وزیر سابق است که در حال حاضر در زندانی در نزدیکی اسلام‌آباد نگه‌داری می‌شود.»

عمران خان و شاه محمود قریشی بر اساس قانون اسرار رسمی ۱۹۲۳ پاکستان متهم شده‌اند.

عمران خان، رهبر حزب تحریک انصاف، پس از محکومیت سه سال حبس از سوی دادگاه عالی اسلام‌آباد در پرونده دریافت هدایا از کشورهای خارجی، در ۵ آگست، توسط پولیس بازداشت و سپس زندانی شد.

با این حال، دادگاه عالی اسلام‌آباد در ۲۹ آگست سال جاری، حکم سه سال زندان عمران خان، نخست‌وزیر پیشین پاکستان را در پرونده اختلاس به حالت تعلیق درآورد و دستور آزادی او را به قید وثیقه صادر کرد.

اما مقام‌های پاکستان از آزادی او جلوگیری کردند و گفتند که او در پرونده افشای اسناد محرمانه در بازداشت می‌ماند.

در این پرونده، او متهم است که برای منافع سیاسی و برخلاف قانون اسرار رسمی کشور، اطلاعات محرمانه ارسالی سفیر پاکستان در امریکا را افشا کرده است.

شاه محمود قریشی، دستیار نزدیک خان و وزیر خارجه پیشین پاکستان نیز به اتهام نقش داشتن در این پرونده بازداشت شده است.

عمران خان مدت‌ها است که از این مکالمه به عنوان مدرکی بر ادعای خود یاد می‌کند که گویا طرح عدم اعتماد بر وی، نتیجه دخالت ایالات متحده در سیاست کشورش بوده است.

بیشتر بخوانید:

پاکستان
نظرات (0)
افزودن نظر